מי אני
מנחה, מרצה, מלווה,מטפלת, חוקרת ולומדת. אם לשלושה ובעל לצידי. אוהבת טבע, שירה ובני אדם.

מה למדתי
מנחה, מרצה, מלווה,מטפלת, חוקרת ולומדת. אם לשלושה ובעל לצידי. אוהבת טבע, שירה ובני אדם.

במה אני עוסקת

סדנאות פרישה, קורסי 'מתנת הגיל', ליווי קהילות בהבניית שירותים לגיל השלישי, סדנאות OUT DOOR, יעוץ והדרכת אנשי מקצוע בשירותים לגיל השלישי, קבוצות תמיכה ולמידה ל'מטפלים עיקריים', יעוץ והדרכת סטודנטים, הוראת גרונטולוגיה, סדנאות רב דוריות, טיפול פרטני וקבוצתי.

מקורותיי

בזכרונותיי הראשונים שזורים סבים וסבתות שעשו עימי חסד ועטפו את הורי, את אחיי ואותי בכל האהבה שאדם צריך על מנת לגדול, להתפתח לצאת לעולם ולאהוב אותו.

כנראה בזכותם, מאז ומתמיד היה לי ברור ומובן מאילו כי אעסוק בזקנה.

אהבתי כל אחד מהם, אהבת אמת כמו שרק ילד יכול לאהוב.

היתה לי זכות ללוות אותם לאורך כל תהליכי ההזדקנות והפרידה מהחיים.

מתוך ההתבוננות עליהם, ההקשבה לכל המלל הגלוי והסמוי, למדתי זקנה מהי.

מסבתא פנינה וסבא חיים, מסבתא מורגיט וסבא אליעזר, שזורים בי זכרונות שכנראה עיצבו את ה'אני' האישי, המשפחתי והמקצועי.

את ההשכלה הפורמלית רכשתי בלימודי B.A בעבודה סוציאלית ו M.A בגרונטולוגיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב. לימודי תעודה של הנחיית קבוצות בבר אילן ופסיכותרפיה בגישת הגשטאלט במכון הישראלי לגשטאלט.

אני נהנת ללמוד וחשה את הלימודים כאוויר, חמצן ובעיקר מקור להשראה.

יחד עם זאת, הצמיחה האמיתית שלי היא מתוך המפגש הבין אישי הפשוט וההקשבה האמיתית לכל אלו אותם אני פוגשת בעבודתי.

התחלתי את דרכי המקצועית במחלקת הרווחה – באגף הזקנה, אח"כ כעובדת סוציאלית במחלקות סיעודיות וסיעודיות מורכבות. העבודה בארגונים, במציאות מלאה בניירת, בירוקרטיה, פוליטיקה ומעט מידי מענים אמיתיים לצרכים בוערים, תיסכלה אותי מאוד והחלטתי לצאת לדרך חדשה ועצמאית של הנחיית והובלת תהליכים אישיים, אירגוניים וקהילתיים בתחום הגיל השלישי.

עבדתי כעשור בגיל השלישי. אינספור אירגונים, עמותות, בתי אבות, דיורים מוגנים, שתי קבוצות טיפוליות של חמש שנים ומעל 15 מטופלים בני 80 ומעלה שליוותי תקופות ארוכות מאוד, לעיתים, עד מוות.

ושוב, ההקשבה לאדם, לארגונים, לתהליכים החברתיים נתנה לי 'מתנה'- ההבנה כי 'מתחת לאפנו' מתפתחת לה תקופת חיים חדשה ברצף החיים.

תקופת חיים חדשה, משמעה דור שלם של אנשים החווים אותה כ'ראשונים' על כל המשתמע מכך, משימות התפתחויות חדשות, משפחה, סביבה, קהילה, ומדינה שרצוי ויכירו והתייחסו למאפיינים של תקופת החיים החדשה.

ובאותה סקרנות שמלוווה אותי כל חיי, ובאותה אנרגיה של עשייה, התחלתי פשוט לחקור, ללמוד דרך האנשים עצמם, את רבדיה השונים של תקופת החיים החדשה.

מזה כארבע שנים אני מרצה ומנחה סדנאות מגוונות אשר מחד מעבירות את מאפייני תקופת החיים החדשה ומאידך, מלמדות את המשתתפים לדייק ולהעשיר את האיכויות והמיומנויות האישיותיות המהוות את הבסיס למימוש פוטנציאל ההתפתחות והצמיחה של בני תקופת החיים החדשה.